Vernieuwd trainingsprogramma Persoonlijke Communicatie en Interactie

vanHarte&Lingsma lanceert vernieuwd trainingsprogramma Persoonlijke Communicatie en Interactie
Communicatie is in de afgelopen 40 jaar enorm veranderd. Van handgeschreven notities en brieven, naar een digitale wereld waarin we continu schakelen tussen Teams-meetings, e-mails en WhatsApp. Dit vraagt om een nieuwe, frisse blik op hoe we communiceren. vanHarte&Lingsma speelt hierop in met een volledig vernieuwde versie van het trainingsprogramma Persoonlijke Communicatie en Interactie, voorheen bekend als KIG. De nieuwe naam onderstreept niet alleen de inhoudelijke vernieuwing, maar sluit ook beter aan bij de uitdagingen van communicatie vandaag de dag.
“KIG was ooit een krachtige naam, maar in de loop der jaren is de betekenis ervan vervaagd,” zegt programmamanager Franka de Vilder. “Communicatie draait om helderheid en transparantie. Als een titel niet meer de lading dekt, is het tijd voor verandering. Persoonlijke Communicatie en Interactie geeft direct weer waar de training over gaat: de essentie van communicatie.”
De vernieuwde training richt zich niet alleen op gesprekstechnieken, maar op het versterken van authentieke communicatie. Deelnemers leren hoe ze duidelijker en effectiever kunnen communiceren, zonder zichzelf te verliezen. Het programma draait om drie kernbegrippen: Contact, Intentie en Ruimte (CIR). Deze vormen samen het fundament voor heldere, krachtige en natuurlijke interactie, zowel in fysieke als digitale omgevingen.
“Wat we vaak zien,” vervolgt Franka “is dat mensen in communicatie twee uitdagingen ervaren: óf ze spreken zich onvoldoende uit, óf ze communiceren op een manier die niet landt bij de ander. Het doel van deze training is om deelnemers bewust te maken van hun eigen patronen en hen te helpen om met meer gemak en effectiviteit in gesprek te gaan.”
Persoonlijke Communicatie en Interactie is bedoeld voor professionals die hun communicatie willen verbeteren, ongeacht hun functie. Of je nu leidinggevende bent, teamlid, consultant of ondernemer, als je merkt dat misverstanden, frustraties of inefficiënte communicatie je werk bemoeilijken, biedt deze training praktische en direct toepasbare handvatten.
Na afloop van de training ervaren deelnemers:
De training bestaat uit drie modules, waarin deelnemers stap voor stap werken aan hun persoonlijke communicatiestijl. Naast klassiekere technieken zoals actief luisteren en feedback geven, krijgen deelnemers diepgaand inzicht in hun eigen communicatiepatronen en hoe ze deze effectiever kunnen inzetten.
Meer weten of direct inschrijven? Ga naar Persoonlijke Communicatie en Interactie