Hoi mens
Manifest vanHarte&Lingsma
Iets is zo… totdat iemand opstaat en het anders gaat doen.
Wij als groep en individu zijn opgestaan.
Omdat we zien, horen en voelen dat een leider meer leider is als hij of zij in de eerste plaats mens is.
Leiderschap en de mens zijn al 10 miljoen jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat heeft ervoor gezorgd dat de mens zich heeft doorontwikkeld en veel heeft gerealiseerd.
In deze constante doorontwikkeling heeft leiderschap een te prominente rol gekregen en zijn we als samenleving vast komen te zitten in systemen, structuren en denkbeelden. Er is vervreemding ontstaan. Deze ontwikkelingen hebben geleid tot een laklaag over de samenleving.
vanHarte&Lingsma ziet, hoort en voelt dat er onder deze laklaag iets roept dat groter is. We willen die laklaag vanuit liefde openbreken om weer de mens te zien.
Niet iets toevoegen, maar iets teruggeven aan de mens.
Zodat er licht en ruimte ontstaat die de makers, doeners en denkers van nu verdienen. Om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan.
Dat vraagt van jou om een grotere beweging te creëren in de organisatie. Het doet een appèl op jou. Om als leider verbinding te maken met je dieper liggende capaciteiten en je pure bron.
Die dieper liggende capaciteiten heb je al, je pure bron en alle wijsheid zit al in je.
Zonder die laklaag kun je weer mens zijn en vanuit daar als leider leiden en dienen.
Altijd. Overal.
De kwaliteit van jouw mens zijn, bepaalt de kwaliteit van jouw leiderschap.
Van leider naar mens, van mens naar leider.
“Om in de wereld goed te kunnen doen, heb je de wereld in jezelf goed te kennen”
Directeur vanHarte&Lingsma
Ralph Blom
Waar human en leadership elkaar ontmoeten
De mens die lerend is, leidt.
Het woord ‘school’ is terug te leiden naar het Griekse scholē, wat ‘vrije tijd’ betekent. De Grieken zagen vrije tijd als een ruimte waar je kon nadenken en onderzoeken.
In deze drukke en snel veranderende wereld hebben we deze ruimte hard nodig. Want als er bewegingsvrijheid ontstaat tussen wat je ervaart en hoe je acteert, kun je in plaats van reactief weer creatief zijn. Wanneer we het reageren vanuit ‘moeten weten’ afleren en komen naar ‘mogen zijn’, kunnen we met elkaar verbinden en creëren we een plek waar je mag verstillen, onderzoeken, oefenen, proberen en leren.
De mens die lerend is, leidt.